מתבגרים תופסים את הוריהם כ"יש על מי לסמוך ויש מי שאיכפת לו ממני"
כשהילד שלי חוזר שיכור/אני מקבל/ת הודעה שהילד שלי שיכור?
- ערעור הנחת הבסיס "העולם מקום בטוח" / "לי זה לא יקרה"
- תחושה של אובדן שליטה.
- סוג של משבר " קוטע רציפות בין אתמול למחר" – משנה את הפרופורציות.
המטרה
- קבלת מידע מהימן
- גיוס מקורות תמיכה
- נרמול וחזרה לתפקוד
איך עושים זאת?
שמירה על רציפויות: מטרתן להשיג בטחון ושליטה
1. רציפות תודעתית – שמירה על היכולת להבין מה קורה.
2. רציפות תפקודית – שמירה על היכולת להמשיך ולתפקד.
3. רציפות בין אישית – שמירה על קשר עם המארג החברתי אליו אנו משתייכים.
4. רציפות אישית היסטורית – שמירה על דימוי וזהות.
או במילים פשוטות:
1. איסוף מידע על מצב המתבגר
2. הגעה למקום בו הוא נמצא (גן, מסיבה, חדר מיון)
3. אבחון המצב וטיפול ראשוני
4. במידה והמתבגר הולך לישון להשכיב על הצד (לא על הגב ולא על הבטן), לשמור על פתחי אויר – ע"מ שלא ייחנק בזמן שינה מהקיא של עצמו.
5. לבדוק כל זמן מה האם הוא בסדר.
6. את השיחה שומרים לבוקר שאחרי –כשהמתבגר במצב ערני
7. לפני שמקיימים את השיחה חשוב להגיע לעקרונות ברורים ומוסכמים.
8. חשוב לשמוע מה היה? לא להטיף, לצעוק דברים אלו חוסמים אפשרות לשיח.
9. להגדיר גבולות ברורים לעתיד
10. לחזק את הסיכום לפני יציאת המתבגר לבילוי הבא.
לשיחת ייעוץ טלפונית ולתאום פגישת הכרות ללא מחויבות התקשרו עכשיו 052-4703871.