- טון דיבור מתעניין ועוזר
- נתינת תשומת לב מלאה לדברים הנאמרים
- ניהול שיחה כשאתה פנוי לכך
- אם דבריו לא מובנים , יש לבקש הבהרה
- אמפטיה – ניסיון שלנו להיכנס לנעליו, להרגיש איך זה לפנות למישהו כאשר אתה במצוקה, ואיך זה לעבור חוויה קשה
- כבוד הדדי- מומחש על ידי שאלות המוצגות בצורה תומכת, על ידי התייחסות לשיחה כעבודה משותפת
- לא להשתלט על השיחה ולא להרבות במתן עצות- הדבר עלול להתפרש כחוסר הערכה
- קבלה – התייחסות חיובית ובלתי מותנית לנער ללא קשר לדעותיו או התנהגות
- נרטיב – יש לראות את הדברים גם מנקודת ראותו
- חיזוקים- למצוא מהדברים שעולים צדדים חיוביים ולחזק אותם
מחסומים בשיחה
- שיפוט,ביקורת,האשמה – "היית צריך", "אני במקומך"…, ירחיקו את הנער
- להימנע מלנסח שאלות בסגנון למה, יש לנסח את השאלה בצורה אחרת,שאלות מסוג זה עשויות להישמע מאשימות
- להימנע משאלות מיותרות, לדעת לזהות שאלות שמספקות את הסקרנות שלנו אך לא מקדמות את השיחה
- חיזוקים שלא במקום – כמו "מחר תרגיש יותר טוב" ( אולי מחר יהיה יותר קשה)
לשיחת ייעוץ טלפונית ולתאום פגישת הכרות ללא מחויבות התקשרו עכשיו 052-4703871.