כאשר אנו חיים מתוך נכונות, כנות ופתיחות ללמוד דברים חדשים, לעיתים בדרך נטעה אך נלמד מהטעויות שלנו וננסה דרך אחרת על מנת להגיע לדרך הנכונה עבורינו.
קיים משפט "מי שלא עושה לא טועה".
יש הנמנעים מלהתנסות על מנת לא לטעות, לתפיסתם טעות יכולה להחשב כחוסר יכולת.
פרופסור ג'ו בולר (Jo Boaler), מאפיינת 2 דפוסי למידה "מיינדסט של צמיחה (Growth Mindset) וחשיבה קבועה (Fix Mindset)".
לטענתה למידה המקדמת צמיחה נעשית בדרך של עבודה מאתגרת הכוללת גם טעויות, מטעויות אלה נלמד ונבין כי השאיפה להגיע להצלחות משלבת בתוכה למידה מטעויות והתקדמות תוך כדי.
היא מייחסת חשיבות רבה לדרך בה נלמד, כלומר הדרך היא המשמעותית ולא ההצלחה המהירה.
לטענתה אנשים שאינם טועים נמצאים בתקיעות מחשבתית ופיזית שבה הנצחון הוא העיקר ואם אינני מנצח -עדיף שלא אנסה.
האחריות שלנו לאפשר לילדנו להתנסות, לטעות ולמצוא דרכים חדשות ויצירתיות ללמוד מהטעויות שהם עושים ולהתפתח.
נאפשר לילדנו וסביבתנו להשען עלינו ולהבין שגם אם אין לנו את כל התשובות, נחפש יחד ונמצא אותן.
היום: אהיה נכון, כנה, ופתוח ללמוד דברים חדשים

אורית שטרנברג
לשיחת ייעוץ טלפונית ולתאום פגישת הכרות ללא מחויבות התקשרו עכשיו:
טל': 052-4703871